perjantai 20. helmikuuta 2009

Savulohipasta

1. Siivuttele savulohi sopiviksi paloiksi
2. Paistele savulohta pannulla ja lisää pian sen jälkeen paprikat.
3. Valmista Velouté ja säädä sitä kermalla ja mausta.
4. Kippaa kermakastikkeesi lohen ja paprikoiden sekaan, siivilän läpi jos viitsit, mutta ei meinaa mitään vaikka et kippais.

Tällä aikaa oot myös paistanut pastat ja teet siitä ja kastikkeesta sitten annoksia.

Aineksia tarvitsit:
Pastaa
Savulohta n. 200g
Pirkka Pakastepaprikoita 300g tai tuoretta vastaavia määriä
Ruokakermaa + vettä ja jauhoja ja voita kastikkeeseen
mausteita

Ja tuloksena on todella nopee ja hyvä pasta. Tai sehän riippuu itestäs ja siitä miten maustat ton kastikkeen.

Oon nyt tilanteessa, että jutut vie vähän liikaa aikaa mun ruuanlaitolta ja oon aina kiireinen. Eilenkin hajotti ehkä eniten ruuanlaitossa kun en tehnyt esivalmisteluja huolella vaan kävin heti kokkaa koska kiire ja nälkä oli aika isot. Nyt mulla kuitenkin alkoi loma ja mäihällä vois keretä vaikka laittaa vähän ruokaa. Huomenna pitäisi kokata koemaistajan vanhemmille, en vaan tiedä yhtään mitä ja mulla on heikosti aikaa ennenkuin ne tulee ja siinä pitäs käydä kaupassa ja tehdä ruoka. Oon käytännössä ihan fucked, kunnon Top Chef missioni, mutta ehkä vedän vaan jotain seminopeeta ja pintapuolisesti hyvää.

Ongelmat ei tosin lopu tuohon, vaan kämppä on myös aivan sikolätti kunnossa ja pitäs puunata vähän, tyhjiä pulloja nyt ei sentään loju ympäriinsä, mutta joltain crackhouselta tää oikeesti näyttää. Tekisi mieli venttilöityä vähän taas elämän epäoikeudenmukaisuudesta ja tähtien väärästä asennosta, mutta ei kovin herrasmiesmäistä...

Sen sijaan päädyn toteamaan, että elantoni on turvattu täksikin kesäksi hyvin suurella tod.näköisyydellä, jopa sellaisella tasolla, että voisi tehdä jotain päteviä hankintoja toisinaan.

Oon oikeesti niin törkeen hukassa. Tsau.

Yours Truly
Hurry Hurry Doki Doki Jerusalem

1 kommentti:

Keittiövaaka kirjoitti...

Tämä vaikuttaa oikein herkulliselta. Täytyypä testata!