torstai 30. heinäkuuta 2009

Ribe

Tää on kokemus josta mun on oikeasti vähän vaikeaa kirjoittaa. Ensinnäkin palvelu oli todella tasokasta, etenkin sellaisen maan standardeilla jossa ainakin mä olen tottunut vähän nihkeään suhtautumiseen tarjoilijoiden suunnalta.

Ateria alkoi keittiön tervehdyksellä, jossa oli mun mielestäni mm. hapankorppua ja kalaa. Maku ja koostumus olivat todella mielenkiintoiset ja hyvät. Rapeaa ja pehmeää, täyteläistä ja raikaista.
Alkuruokana ankkacarpaccio, kirsikkasorbettia ja salaattia. Ankanliha oli ensiluokkaista ja sorbetti toimi sen kanssa hyvin. Viininä roseeta, joka oli myös mukavan kepoinen snadisti rasvaiselle lihalle.

Ostin tuossa hetki sitten uuden puvun ja olen laittanut vähän kotianikin edustavampaan kuosiin. Täytyisi varmaan pitää jotkut juhlat joissa (shampanja)sapeli heiluu ja (pullon)kauloja katkeaa.

ps. Huomatkaa, että olin vähän unohtavainen kuvaamisen suhteen, olin kerennyt jo syödä vähän ennen kuin muistin koko asiaa. Jälkiruoka jäi kuvaamatta kun jotenkin vain imeytyi mukaan siihen kokemukseen. Ensi kerralla keitto ja pääruoka, sitten varmaankin omia salaattijuttuja ja muita kesähommia.

Ei kommentteja: