tiistai 8. syyskuuta 2009

Vinoteca del Piemonte

Söin tänään kevyesti Vinoteca del Piemontessa, josta olen kirjoittanut jotain joskus aiemminkin. Yllä olevassa kuvassa on croustinilajitelma, jossa on päivän croustini, eli salamia oikealla, keskellä mozarellatomaatti ja vasemmalla basilikatomaatti. Ruoka oli todella freesiä ja tuoksui hyvältä, maut kohdallaan ja sopi vieläpä suositeltuun viiniin. Annos + 12cl suositeltua proseccoa oli 11e, tätä settiä saa siis tähän hintaan välillä 11-17. Olin jo valmis rakastamaan tätä paikkaa.

Tunnelma paikassa on rauhallinen, musiikki on minun mieleeni, triphopahtaa loungea jne. Annokset kauniita ja palvelu ihan ystävällistä.
Jälkiruuaksi söin pallon melonisorbettia suklaakastikkeella, sekin hyvää.

Mutta sitten... meni fiilis. Maksaessani paikan korttimaksupääte väittää, ettei minulla ole katetta, tai mistä minä tiedän, mitä kone väittää, mutta tarjoilija ilmaisi asian vähän epätahdikkaasti epäillen varallisuuttani. Kehtasi hyväkäs vielä pyytää panttia kun sanoin voivani hakea rahat automaatilta. Toisaalta ymmärrän ihan hyvin kyseisen käytännön, kyllähän sitä kaikenlaisia lurjuksia liikkuu kylillä, mutta pieni tahdittomuus pilasi kyl aika tehokkaasti sitä edeltäneen loistavan kokemuksen.

Mut ei se mitään, tekevälle sattuu. Tuun kyllä menee uudestaan hyvässä seurassa, kun keittiö on näyttänyt potentiaalinsa.

Yours truly
Varattomaksi epäilty Dr J

1 kommentti:

Pahalapsi kirjoitti...

Mie oon ollu viimeaikoina vähän hidas kommentoimaan, vaikka jokaisen postauksen olenkin lukenut :D (et pääse miusta vieläkään eroon, hahaa) Tuo croustinilajitelma näyttää tosi hyvältä makkaraa lukuunottamatta. Voisin jopa ite testata myös. Samoin sorbetti näyttää aika namilta. (söin joskus amarillossa vähän samannäköistä sorbettia?) Paska tarjoilu kyllä pilaa helposti ravintolakokemuksen :( Harmittavaa, mutta totta.